dissabte, 4 d’octubre del 2014

Ressenya: Si decido quedarme


Si decido quedarme

Avui us porto la ressenya d'un llibre impressionant que tracta sobre un tema del qual s'intenta no parlar: la mort.

Dades del llibre:


-Títol: Si decido quedarme


-Autora: Gayle Forman


-Pàgines: 180


-Persona: 1a 


-Saga: Si decido quedarme #1


-Idioma: Castellà


SINOPSIS: 

Mia tiene diecisiete años, un hermano pequeño de ocho, un padre músico y el don de tocar el chelo como los ángeles. Muy pronto se examinará para entrar en la prestigiosa escuela Juilliard, en Nueva York, y, si la admiten, deberá dejarlo todo: su ciudad, su familia, su novio y sus amigas. Aunque el chelo es su pasión, la decisión la inquieta desde hace semanas. Una mañana de febrero, la ciudad se levanta con un manto de nieve y las escuelas cierran. La joven y su familia aprovechan el asueto inesperado para salir de excursión en coche. Es un día perfecto, están relajados, escuchando música y charlando. Pero en un instante todo cambia. Un terrible accidente deja a Mia malherida en la cama de un hospital. Mientras su cuerpo se debate entre la vida y la muerte, la joven ha de elegir si desea seguir adelante. Y esa decisión es lo único que importa. 



FRASES DEL LLIBRE: (les frases estan en castellà perquè el llibre no està publicat en català)

"-La gente sólo cree lo que quiere creer.-"




"-Morir es fácil. Lo duro es vivir.-"




"-Me iré de un momento a otro.
Creo que te darás cuenta,
creo que te preguntarás qué ha fallado.
No es que yo lo elija,
pero ya no me quedan fuerzas para luchar.-" 




 "-A veces tomas opciones en la vida y aveces las opciones te toman a ti.-"



"-Los dos estabais enamorados de la música y luego os enamorasteis el uno del otro.-"




"-Pero quien eres esta noche, es la misma de quien me enamoré ayer, la misma de la que me enamoraré mañana. Amo que seas frágil y fuerte.-"




BREU RESUM:

La Mia és una noia de disset anys, és una violoncel·lista amb un gran talent que espera que l'acceptin en una prestigiosa escola de New York. Té una família meravellosa amb uns pares bastant peculiars en alguns sentits, comprensius, divertits, afectuosos i un germà de deu anys al qual adora. El seu novio és diu Adam i surten des de fa dos anys. La Mia té una bona vida, amb els seus problemes, les seves desil·lusions, les seves discussions i frustracions, però amb una família encantadora, avis que la volen, una millor amiga...






Però tot es trenca un matí quan els quatre agafen el cotxe per passar un bon dia de familia junts. En un segon tot acaba.

La Mia no està morta, però tan poc està viva, veu el seu cos, veu com se l'emporten els metges, com l'operen. Veu tota la gent que desfila per l'hospital per anar a veure-la, s'assabenta del que va passar en l'accident i que la decisió de viure o morir és només seva. Però perquè es quedarà, perquè seguirà vivint si la seva vida mai tornarà a ser la mateixa? No és millor deixar-se anar?




OPINIÓ PERSONAL:


Emocionant!!
Aquest és un d'aquells llibres que t'has de llegir si o si ja que tracta sobre un tema al qual molta gent li té bastant respecte: la mort. 
No tracta sobre la mort directament sinó que et va conduint pels records de la Mia per veure si ella decideix quedar-se o no.
Dins dels seus records et va explicant com coneix a la Kim, com va començar amb l'Adam, com eren els seus pares i el seu germà...



La pluma de la Gayle trobo que és molt juvenil, fresca i entretinguda ja que aquest llibre me'l vaig llegir en només un dia! Trobo que la Gayle ha aconseguit que tothom que llegeixi el llibre senti empatía per la Mia ja que ho ha perdut tot. En algunes parts hi han hagut certs trossos que se m'han fet bastant pesats la veritat, però tot i això no deixa de ser un gran llibre.





I ara toca parlar del... FINAL!!  CONTÉ SPOLIERS!!!

Trobo que el final està encertadissim ja que ets tu qui t'imagines el que passa després de que és desperti. El trobo un final molt obert en el que tothom pot creure una cosa diferent sobre el futur de la Mia.

FI SPOLIERS!!!






I ara toca parlar de... PERSONATGES!!

Mia: És la protagonista del llibre. És una noia amb la que qualsevol persona és podria identificar, està en una edat en la que ha de pendre decisions i aquestes decisions són les que la van definint al llarg del llibre. És una amant de la música i una exel·lent violoncelista ja que ha fet unes proves per entrar a Julliard. 



Adam: És el novio de la Mia. Jo el trobo molt simpàtic ja que més d'una vegada m'ha fet riure amb el que deia. Durant tota la història és va veient que ell s'estima moltíssim a la Mia.







TRÀILER:

Fa molt poc es va estrenar la pel·licula. Jo encara no l'he anat a veure ( i segurament no hi aniré perquè l'actriu que fa de Mia no m'agrada gens ) però igualment aquí us deixo el tràiler!:)



PUNTUACIÓ:

El millor: La originalitat de la història.
El pitjor: Algunes parts se m'han fet bastant pesades.

Està molt bé!                4/5






4 comentaris:

  1. Holaa!!!
    L'altre dia et vaig comentar que havia començat un nou blog! Doncs avui m'he decidit a cambiar el disseny i tal... Quan puguis, si us plau, passat i em comentes que et sembla, si canviaries alguna cosa... Moltes gràcies!
    Per cert, demà publico ressenya de hush hush!
    M'agrada molt el teu blog :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. et deixo el link... que se m'ha oblidat :)
      http://magicbooks25.blogspot.com.es/

      Elimina
  2. Hola Joana!
    M'ha agradat molt el teu blog i les teves ressenyes! Són genials!
    Et segueixo al blog^^

    PS: Jo també tinc un blog, on a vegades també solo ressenyar algun llibre (però jo no ho faig tan bé com tu ;)) http://jlcollpoetry.blogspot.com

    Petons :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Holaa!:)) ja m'he passat pel teu blog i la veritat es que està super bé!!:)
      Si algun dia vols que fem alguna cosa els dos blogs junts m'ho dius i ho fem:))
      Parlem^^

      Elimina